۱۳۸۸ مرداد ۵, دوشنبه

مشخصات اردوگاه تكريت 11

مشخصات اردوگاه تكريت 11 :
اردوگاه‏هاى تكريت حدوداّ در 20 کیلو متری شهرتکریت ودر 105 کیلو متری موصل در پادگان بزرگ صلاح‏الدين در منطقه‏اى وسيع از زمين‏هاى كنار جاده بغداد - موصل قرار داشت. در سمت راست اين جاده، رودخانه دجله و راه‏آهن بود. بزرگترين پادگان زرهي عراق بنام صلاح الدين درهمین منطقه ودرسمت راست جاده بغداد - موصل قرار داشت.
همچنین در طول روز بر فراز اردوگاهها ی این منطقه و خصوصا پادگان صلاح الدین هواپیماهای آموزشی نظامی جولان میداندکه احتمالا با توجه به فرضیات این جنگنده ها از فرودگاه بغداد به پرواز در می آمدند.
لازم بذکراست در این پادگان اردوگاههای دیگری نیز وجود داشتند.عکه بارت بودنداز:
تكريت (كمپ افسران)، ملحق تكريت 5، تكريت چهار ديوارى (كه منحل شد)، تكريت 11، تكريت12، تكريت 16، تكريت14، تكريت19، تكريت17 و تكريت 20. اردوگاه‏هاى تكريت در واقع اردوگاه نبود بلكه ساختمان‏هاى آموزش پادگان صلاح الدين بود.
اردوگاه دارای سیم خارداری به عرض 17 متر که در بین سیم خاردارها یک رشته برق فشار قوی وجود داشت و دارای 16 دکل نگهبانی در اطراف آن بود .
مساحت اردوگاه 120×150 بود که دارای 4 بند مجموعا 14 آسایشگاه به ابعاد 6×22 متر که در هر آسایشگاه حدود 110 تا 150 نفر اسیر قرار داشتند كه متغيير بود و در بعضي اوقات تا 200 نفراز اسرا را در آن نگه ميداشتند.(البته به مدت كمي )
بندهاي 1 و 3 داراي 3 آسايشگاه و بندهاي 2 و 4 داراي 4 آسايشگاه بودند.
هر دو بند دارای یک حمام 8 دوش و 10 عدد توالت بود
آشپزخانه و بهداری در وسط اردوگاه كه مابين بندهاي 2و 3 بودند قرار داشت.
همچنين وجود دو زندان عمومی و چهار سلول انفرادی به ابعاد 1.5×1.5 بدون محفظه از نعمات و پذيرايي خصوصي براي اسرا كنار بهداري بود.
ونيز درهر دو بند اتاقي جهت استراحت نگهبان وجود داشت.
جهت تامين برق در مواقعي كه جريان برق قطع ميشد ، يك ژنراتور بزرگ در اردوگاه بود كه برق محوطه ونيز برق مابين سيم خاردارها را تامين مينمود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر