۱۳۸۸ مهر ۱۳, دوشنبه

هفته ایرانگردی و گردشکری(بااین بودجه های فرهنگی چکارها که نمیشودکرد!!!)

این هفته ای که گذشت هفته ایرانگردی و گردشگری بود! و در خصوص بودجه های فرهنگی بنیادشهیدوامورایثارگران در پایگاه اینترنتی آزادگان اردوگاه۱۱تکریت مطلبی را مبنی بودجه های فرهنگی مشاهده کردیم. باور ما از بودجه های فرهنگی چیست؟ و باید در چه راهها وزمینه هایی مصرف شود؟ آیا با چاپ نشریه و مجلات گوناگون آنهم با صفحات رنگی و کلاسه که اصلا به دست خانواده های شاهد و ایثارگران نمیرسد ُ میشود اسم آن را کارفرهنگی گذاشت؟ آیا چاپ نشریات و مجلات که دربازاروجود دارد افراد جامعه اقدام به خریدن آن با این قیمتها میشوند ؟ آنهم در زمانی که از گرانی کتاب وچاپ ونشر داد همه در آمده است!!
آیا به صرف اینکه ایثارگران را هفته ها و روزهایی که به اسم ایشان است و بروند با رستورانها وتالارها قرارداد منعقد کنند و با دریافت هزینه ای به شما و خانواده تان شام یا ناهار بدهند کار فرهنگی صورت گرفته است ؟؟!!
ما در اکثرکارهایمان دچار انحراف شده ایم تا جایی که در دیدار هنرمندان و خصوصا هنرمندان دفاع مقدس با مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان همگی به کم کاری دستگاهها و ارگانهای مرتبط اذعان داشتند وحتی دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص شبیه خون فرهنگی را همه متذکر گردیدند که دچار انحراف شده است!!
آیا شما میدانید بودجه فرهنگی بنیاد و دیگر ارگانها در امور فرهنگی چقدر است؟ بر اساس اطلاعات موجود ُ بودجه ها و هزینه های زیادی تصویب و پرداخت شده است که مسئولین محترم هنگام پرداختن آنها دستشان میلرزد ولی در پایان سال هرجور و هر طور که شده آنها را به هرطریقی که میتوانند هزینه میکنند!!!
در روزنامه اطلاعات روزپنجشنبه مطلبی را دیدم مبنی براینکه : مردم اصفهان انتظاری ۱۵ ساله را میکشند تا موزه دغاع مقدس تکمیل و افتتاح گردد !!!! و یا اینکه در ساخت نمایی از اردوگاه های اسارت توسط آزادگان خراسان و جمعیت آزادگان دفاع مقدس با توجه به تصویب طرح از بودجه خبری نیست و میگویند نداریم تمام شده در این مورد نمیتوانیم کمک کنیم !!!
یا از آقای ده نمکی باید تشکر کنیم که دارند فرهنگنامه اردوگاههای اسراء را تهیه میکنند ولی چرا بنیاد شهید و وزارت ارشاد ویا کنگره دفاع مقدس ستادکل نیروهای مسلح و کنگره های سرداران و شهدای استانها نمی آیند با هزینه کردن بودجه های فرهنگی این کار را به خود آزادگان واگذار کنند ؟!!! من و شما که اسیربوده ایم آیا بهتر میتوانیم فرهنگ نامه اسراء را تهیه و بنویسیم یا آقای ده نمکی و امثال ایشان ؟! شکی در هنرمند بودن اینها نداریم ولی آیا واقعیتهای اسارت و فرهنگ نامه مانند فیلم ها و داستانهای ساخته و نوشته شده است؟!! آیا مانند فیلم اخراجی ها است و یا مانند سریالهای تهیه شده توسط صداوسیمامیباشد؟!!
علی کل حال برادر عزیز نویسنده در وبلاگ رسمی آزادگان اردوگاه ۱۱تکریت شما بر اساس وظیفه خود کار فرهنگی خودتان را انجام دهید و اینکه میخواهید و یا میخواستید سایت ایجاد کنید و بودجه ندارید به آن فکر نکنید زیرا تا وقتی چاپ مجلات رنگی و شام رستوران وناهار تالار وشیرینی وشربت جشن است که دیگر از بودجه های فرهنگی چیزی باقی نمی ماند!! می ماند!!؟؟
فقط یک سوال از مسئولین امورات فرهنگی داریم و اینکه : آیا دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص شبیه خون فرهنگی که از مسئولین خواستند در این امر کار و توجه کنند به درستی درک و انجام شده است؟؟!!
در این هفته گردشگری چقدر از بودجه های فرهنگی در خصوص ایثارگران و خانواده های ایشان هزینه شده است ؟آیا نمیشد تا براساس یک برنامه ریزی صحیح و دقیق آزادگان وایثارگران و... را مثلا به عراق محل اسارت و اردوگاههای در آن کشور میبردند و نوعی گردشگری میکردند؟!!
و اینک چرا نباید با پرداخت هزینه ها و صرف بودجه های فرهنگی و خصوصا در امر دفاع مقدس کاری درخور ایثارگران و فرهنگ دفاع مقدس که ما آزادگان هم جزیی از آن هستیم صورت نگیرد؟!!
و چرا ما آزادگان نباید بتوانیم خاطرات آن دوران مخوف و زجرآور و دهشتناک را به تصویر بکشیم ؟!!
و اینکه چقدر نسل ما و فرزندان ما با واژه های جنگ ودفاع مقدس و دوران اسارت آزادگان آشنا هستند؟؟
در پایان متذکر میشویم خواسته های ما برحق است و جای هیچ شک و شبهه ای ندارد و ما براساس وظیفه خودمان در این جبهه نیز مانند دوران اسارت سعی و تلاش خودمان را ادامه میدهیم و مانند دوران اسارت صبور هستیم تا بلکه مقداری هرچند ناچیز از این بودجه های فرهنگی در راستای مسیر صحیح و براساس اوامرمقام معظم رهبری هزینه و خرج گردد. انشاءالله که دیر نشود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر