۱۳۸۸ مرداد ۳۱, شنبه

کدام تقویم ها روز آزادگان را حذف کردند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

خبرگزاري فارس: مديرعامل موسسه فرهنگي پيام آزادگان گفت: در برخي از تقويم‌هاي كشور، سالروز ورود آزادگان به كشور حذف شده است كه موجب نگراني است.


به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، غلامعلي قاسمي در نشست خبري كه امروز در محل موسسه فرهنگي پيام آزادگان برگزار شد، اظهار داشت: ورود آزادگان به كشور در روز 26 مردادماه سال 1369 با شادي و جشن عميق و گسترده‌اي همراه بود.
وي ادامه داد: ورود آزادگان به كشور حدود يك ماه طول كشيد و هر روز حدود يك‌هزار آزاده به ايران وارد مي‌شدند.
قاسمي اظهار داشت: بايد نهادهاي ذي‌‌ربط تلاش كنند تا مانع فراموشي اين روز شوند و اين خواسته آزادگان است كه اين روز فراموش نشود.
وي اضافه كرد: ما مقاومت آزادگان در عراق را بخشي از تاريخ دفاع مقدس و بخشي از تاريخ انقلاب اسلامي مي‌دانيم كه فرزندان ملت ايران در زمان اسارت و در آن فضاي سخت، آبروي ملت ايران را حفظ كردند.
مديرعامل موسسه فرهنگي پيام آزادگان گفت: اگر برخي اشخاص و نهادها اين برداشت را دارند كه ترويج نام و ياد آزادگان، تبليغ اسارت است و نكته منفي دارد به نظر ما در اشتباه هستند. براي اينكه ترويج نام و ياد آزادگان، تكريم و احترام مقاومت فرزندان ملت ايران در اسارتگاه‌هاي رژيم بعثي است.
وي ادامه داد: نام و ياد شهداي غريب يعني كساني كه در زندان‌هاي عراق و در بدترين شرايط به شهادت رسيدند، نبايد فراموش شود.
قاسمي اظهار داشت: به گفته مرحوم حجة‌الاسلام و المسلمين ابوترابي، يكي از اعضاي هيئت كميته بين‌المللي صليب سرخ در زمان اسارت به وي گفت« من اسراي زيادي را ديدم اما از روحيه بلند و فكر قوي اسراي ايراني متعجب شدم».
قاسمي در خصوص موسسه فرهنگي پيام آزادگان نيز گفت: اين موسسه توسط جمعي از آزادگان با سابقه و علاقه‌مند به حفظ و نشر فرهنگ و تاريخ مقاومت آزادگان ايران تشكيل شده است. ضمن اينكه دوستداران حجة‌الاسلام و المسلمين حاج سيد علي اكبر ابوترابي اينجا جمع هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر