۱۳۸۸ مرداد ۳۱, شنبه

ناگفته هاي دوران اسارت از آزاده سيد محسن حيدري ازاسارتگاههاي تکريت11

در کمتر از یک دقیقه دهها کابل بر سر و بدن ما فرود می آمد
گروه فرهنگی هنری روزنامه خراسان- قرار بود با ۴ نفر که نه با ۴ کوه، ۴ ستون آهنین صبر و
استقامت، ایثار و از خود گذشتگی، مردانی از انصار خدا که بر بال فرشتگان در راه خدا قدم زده بودند، هم کلام شوم.قرارمان ساعت ۱۰ صبح در ساختمان بنیاد شهید و امور ایثارگران بود خودم را معرفی کردم. وقتی به چهره آن ها نگاه کردم فقط صبر و استقامت، بردباری و شکیبایی دیدم، هیچ کدام عصبی نبودند و چنان صبورانه زمان را پشت سر می گذاشتند که انگار زمان نمی گذرد.



سید محسن حیدری آزاده ای که از دیگر هم رزمانش جوان تر به نظر می رسد، متولد سال ۱۳۵۰ است. او كه در زمان اسارت ۱۵ سال داشته در عملیات کربلای ۴ بر اثر تیرخوردگی از ناحیه کمر مجروح می شود و زمانی که در انتظار انتقال به پشت خط مقدم بود اسیر می شود 0( از اسرای مفقودالاثر اردوگاه 11 تکریت ) ( پس از اسارت و ادامه تحصيل و اخذ ليسانس حقوق هم اکنون وکيل دادگستري ميباشد).



هنوز هم وحشت شکنجه های استخبارات را در چهره مقاومش می توان دید.او می گوید:به زبان آوردن استخبارات آسان است و تا به آنجا نرفته باشی نمی توانی تجسم کنی چگونه آنجا دهشتناک است.
وی ادامه می دهد: این تونلی که فیلم ها نشان می دهند که سربازان عراقی در دو طرف با کابل به جان اسرا افتاده اند در برابر واقعیت برایم دروغ به نظر می رسد چون در کمتر از یک دقیقه ۱۰ ها کابل و سیم بکسل بر سر و بدن ما فرود می آمد!هر چند حجب و حیای آزاده ها اجازه نمی دهد که آثار این شکنجه ها را به مردم نشان بدهند اما هنوز بعد از ۲۰ سال آثار و علایم این شکنجه ها بر روی بدن این افراد وجود دارد.
او می گوید: به پادگان الرشید به اتاق هایی که ابعاد آن ها 5/2 در 5/2مترمربع بود منتقل شدیم و روزهای اول ۸ تا ۱۰ نفر در این اتاق بودیم اما بعد ۴۰ تا ۵۰ نفر در یک اتاق زندانی بودیم که حتی نمی توانستیم بنشینیم.وی ادامه می دهد: سر پا و نوبتی می خوابیدیم، آن هم برای چند دقیقه!
سیدمحسن حیدری کمی برافروخته می شود و با ناراحتی می گوید: افرادی که ادعا می کنند آزاده ها در دوران اسارت خورده و خوابیده اند آیا حاضرند حتی یک روز در یک اتاق ۹ متری با ۴۰ نفر دیگر و بدون کمترین بهداشت بگذرانند.
وی با بیان خاطره ای از به بیان نحوه شهادت رضایی می پردازد می گوید: پیکر پاک این شهید پس از ۱۵ سال و دو ماه هنوز تازه بود و در روز به خاک سپاری اش هنوز خون از پیکرش جاری بود.
حیدری با انتقاد از فیلم سینمایی اخراجی ها می گوید: اخراجی های ۲ را که نگاه کردم افسوس خوردم، چون واقعیت های اسارت تحریف شده است.
قابل توجه ::::
در شهر بصره گرداندن ، استقراردر بصره ، ورود به استخبارات زدن بچه ها با سيم بکسل و کابل ، نبود بهداشت ، پادگان الرشيد و غرفه ها ، ورود به اردوگاه و شهادت محمد رضايي و موارد و فعاليتهاي فرهنگي ، خواندن نماز جماعت در الرشيد ، استفاده از قرآن و حفظ آن ، تهيه کتابچه ادعيه با کاغذ سيگار، انجام و برگزاري انواع و اقسام کلاسها بدون داشتن کتاب !! چون آزادگان ثبت نام شده کتاب براي خواندن و نيز داشتن روزنامه هاي عربي و انگليسي را داشتند و ما فقط گهگاهي دو تا روزنامه مثل بغداد آبزرور را مي آوردند !! را مطرح کردم اما چاب نشد بازهم مانند هميشه ..............

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر